Moje mise: Chci, aby lidé dosahovali vzájemného porozumění a harmonického soužití.

Proč učím lidi prezentovat?
Chci, aby lidé uměli sdílet sami sebe s ostatními lidmi. Svoje hodnoty. Svoje touhy. Svoje vize. Věřím, že upřímné a dovedné sdílení je nezbytný krok ke vzájemnému porozumění a harmonickému soužití.
Krátce k mému příběhu:
Vystudoval jsem přírodovědu a jako fluviální geomorfolog jsem si sáhl na vědeckou práci v Čechách a v Arktidě. Vedle toho jsem po večerech pronikal do umění divadelní improvizace, potkal magický Prostor J4 na Masarykově univerzitě, začal se učit od svého mistra a dal se na dráhu lektora komunikace. Čtyři roky jsem vedl brněnský Science slam a pracoval s vědci na popularizačních přednáškách pro veřejnost. V posledních letech jsem objevil, že moje tělo neumí jen mluvit, ale dokonce se rádo hýbe. Šel jsem mu naproti a začal se věnovat pohybovému divadlu.
V současné době učím prezentační dovednosti a improvizaci v byznysu, v neziskovce nebo na univerzitách. Podporuji lidi, aby objevili svůj vlastní osobitý přístup k veřejnému vystupování. Nemám rád obecné rady, tipy a triky. Chci vidět každého z nás takového, jaký je. Na jevišti, na konferenci, nebo doma v obýváku. To je jedno. Během práce na univerzitě jsem pracoval se stovkami studentů a viděl jsem na tisíc prezentací. Díky tomu jsem měl dost času vypozorovat oblasti, které lidé potřebují trénovat, a pořád zkoumám další cesty, jak udělat prezentování efektivní. Tak, abyste se nesnažili jen něco říct, ale aby vaše slova měla na publikum reálný dopad.
Jsem začínajícím kouzelníkem Nenásilné komunikace. Trávím čas se skupinami lidí, bavím se s nimi o tom, co prožívají a snažím se ukázat, že naše pozornost je jako každý jiný sval v těle. A v závislosti na tom, jak tento sval trénujeme, tak ho umíme používat. Svoji pozornost věnuji lidem a snažím se jim porozumět, abych jim následně pomáhal stavět mosty k druhým lidem. Není totiž důležité, co říkají, ale jestli jejich konverzace budují vzájemné porozumění. Učím lidi, kam pozornost zaměřovat, aby tomu tak bylo.
Moje divadelní kariéra po gympláckém dramaťáku začala s projektem IMPRO DŽOW jako improvizační komediální skeče jednou za měsíc v Brně. Po pár letech jsem pocítil touhu zkoušet nové formy. Založil jsem divadelní společnost Up the Glen a společně jsme testovali žánr fyzické improvizace. Pořád mi přišlo, že divadlo může být ještě magičtější, tak jsem se začal věnovat fyzickému divadlu v brněnském BuranTeatru, kde plodíme pohybové traktáty přímo z duše.
Neumím říct, kdo jsem. Lektor, kouč, herec, performer, improvizátor, vysokoškolský učitel, komik, tanečník, blbec, člověk. Nebo týpek, co ho baví být s lidmi a chce, abychom spolu uměli žít. Pokud tyhle odstavce nepomohly tomu, abyste dostali představu, s kým máte tu čest, tak mi zavolejte, pozvu vás na kafe, budeme si povídat a to by, myslím, fungovat mělo.
S kým spolupracuji
![]() |
Mgr. Petr SucháčekPetr vystudoval pedagogiku a věnuje se jí i nadále. Učí na univerzitě předměty jako komunikační trénink, pedagogická komunikace či dílna prezentace. Věří, že pouze skrze kvalitnější komunikaci se dá ze světa udělat o kousek příjemnější místo k bytí. V rámci prezentačního koučinku mu dělá největší radost příprava řečníků na Science Slam a brněnský TEDx. |
![]() |
Mgr. Hanka VrtalováHanka vystudovala učitelství angličtiny a pedagogice se také věnuje. Na univerzitě učí Komunikační trénink, Dílnu improvizace, Inspiratorium pro učitele a Reflexi pedagogické praxe.. Věří, že v komunikaci je důležité hlavně naslouchání, díky kterému lze dojít k vzájemnému porozumění. V rámci prezentačního koučinku ji nejvíce baví příprava řečníků na projevy na univerzitě i mimo ni. |